Iškatrah | Vaše RPG online http://iskatrah.4fan.cz/ |
|
Úvodní slovo http://iskatrah.4fan.cz/viewtopic.php?f=8&t=26 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Vědoucí [ úte 27. říj 2015 18:00:24 ] |
Předmět příspěvku: | Úvodní slovo |
Vítej, příteli! Pokud jsi narazil na toto fórum, jistě se ptáš, s čím máš vlastně tu čest a co zde dělat. Následující řádky mají za úkol odpovědět ti na tyto otázky. Co je to vlastně Iškatrah? Iškatrah je RPG hra a zároveň jméno smyšleného fantazijního světa, ve kterém hra probíhá. Jedná se vlastně o jakýsi protipól či souseda světa, ve kterém žijeme (fanoušci sci-fi by pravděpodobně použili termín jiná dimenze), přičemž oba světy jsou částečně propojeny. Proto lze v Iškatrahu narazit například na lidi, ale velmi vzácně i různé předměty z našeho světa. Samotný Iškatrah vyjma imaginárních ras a skutečností odpovídá přibližně středověku v 15. století. Protože zabydlet hned celý svět nebo třeba i kontinent je prakticky nemožné, hra se odehrává jen v jedné zemi, Ietherii, konkrétně ve „vlajkovém“ městě Kersku a jeho okolí. Ietheria leží na pomezí mírného a subpolárního pásu a tak ji tvoří většinou lesy, travnaté pláně a hory. Veškeré reálie týkající se Iškatrahu lze nalézt na naší vlastní soukromé wikipedii; jelikož sestavit celý svět a napsat o něm do poslední tečky všechno a naráz je takřka nemožné, informace přibývají postupně. (V současnosti je wikipedie usilovně budována, základní reálie proto budou dočasně uloženy a tedy snadno přístupné zde na fóru.) Asi by nebylo od věci vědět, že svět Iškatrahu není nijak milý a příjemný k bytostem, které v něm žijí, není to žádná pohádková fantasy; život v tomto světě je tvrdá dřina a neustály boj o přežití. Žánrově by se hra měla blížit spíš temné fantasy, je dobré s tím počítat už při tvoření postavy, ale i u samotné registrace. Pokud máte radši humornou fantastiku, možná byste se měli poohlédnout jinde Je tato hra placená? Nikoli, Imaginárium je docela zadarmo. (Úplně jiná otázka by byla například: Jsou admini uplatitelní? Ano jsou. Třeba jídlem ) Jak se dostat k hraní? Jak již bylo zmíněno výše, Imaginárium je RPG hra. Vaším prvním úkolem, pokud se chcete do hry zapojit, je zaregistrovat se a vytvořit si postavu – jak na to, to se dozvíte ve fóru Registrace. Máte na výběr několik ras, mezi kterými si jistě zvolíte tu pravou. Následuje proces schvalování, na jehož konci bude karta vaší postavy přesunuta do Kartotéky postav. Od té chvíle můžete hrát. Ve hře můžete mít samozřejmě jen jednu postavu. Pokud bude zjištěno víc postav ze stejné IP adresy, budou bez varování všechny smazány. Hraje se formou herních příspěvků – postů. Je jen na vás, zda si zvolíte psaní v první či třetí osobě. Ve hře můžete narazit na tři typy psaní: 1) Obyčejné psaní (Vědoucí šel a zakopl o kámen.) – psáno obyčejným písmem beze změn. 2) Přímá řeč (Vědoucí vykřikl: „Au, to bolí!“) – zvýrazněna tučně a oddělena uvozovkami, přičemž jednotlivé jazyky mají navíc různá specifika. Obecná řeč se dává pouze do uvozovek. Firilai (jazyk lesních elfů) se dává do uvozovek a vlnovek. ("~Au, to bolí!~") Fjörgalei (jazyk polárních elfů) se dává do uvozovek a zobáčků. ("<Au, to bolí!>") 3) Vnitřní monolog (To je ale den, pomyslel si Vědoucí.) – zvýrazněn kurzívou; je to vlastně to, co si vaše postava myslí. Používá se také při řeči ket-tha. Je také dobré, čistě v rámci orientace pro ostatní hráče, v případě, že přesouváte svou postavu do jiného topicu, se o tom zmínit na konci svého příspěvku. Bohatě postačí poznámka např. >>> Krčma, pokud se právě přesouváte do topicu Krčma. Co je cílem hry? Tak to je prosté – zahrát si Samozřejmě záleží na samotné vaší postavě, její rase a charakteru, ale i na vašem vlastním zájmu. Ve hře jsou tři hlavní skupiny či směry, kterými se lze ubírat; jsou to Letci, Šamani a Kouzlotkalci. Letci jsou vzdušnou armádou Ietherie a respektovanými bojovníky a strážci pořádku. Procházejí tvrdým výcvikem, za který jsou odměněni možností létat na elegantních křídlatcích, rychlých a silných vzdušných ořích. V době míru působí též jako kurýři či vyzvědači. Šamani jsou jakýmisi (často potulnými) léčiteli, kteří rozumějí nezměrným silám přírody a mají je v úctě. Jejich život podléhá bezpočtu větších i menších rituálů, zpravidla na počest přírodních sil, a jsou doprovázeni ket-tha, tedy zvířecím společníkem. Kouzlotkalci jsou vzdělanci zabývající se spřádáním mocných magických sil a studiem fungování světa. Jejich životní cesta je riskantní a nebezpečná, zato však často ovládají nezměrné síly. Druží se s nimi démoni a spirita přiživující se na jejich moci. Samozřejmě se nemusíte striktně držet těchto tří skupin; je jen na vás, jakým směrem se uberete, pokud to bude směr jen trochu reálný s ohledem na vaši postavu. Můžete se stát slavným učencem, bylinkářem, obchodníkem, můžete se vydat na cesty a zkoumat dosud neprobádaná území či objevit docela nový živočišný či rostlinný druh a pojmenovat ho po sobě. Ve směru příběhu své postavy máte poměrně volnou ruku – a nelze zapomenout na různé konflikty či naopak přátelství s dalšími postavami. Hra je kromě toho často okořeněna drobnými zásahy Vědoucího, takže o zábavu je zde každopádně postaráno. Jak se stanu letcem/ kouzlotkalcem/ šamanem? Především není nutné se ani jedním nezbytně stát; tyto skupiny existují spíše pro zpestření a oživení hry zejména po nějaké době hraní. Ve zkratce stačí svou postavu přihlásit k učení na Univerzitě (pokud plánujete stát se kouzlotkalcem, hodí se zmínit v kartě postavy nějaký pasivní magický talent) nebo u šamana s ukončeným výcvikem (momentálně je ve hře jediný, a to Azka), případně nastoupit k výcviku na Základně letců. To lze učinit kdykoli, nejdříve ale po třech měsících reálného času od oficiálního schválení herní karty. Období předtím lze brát jako takovou zkušební lhůtu. Přirozeně, pokud za zmíněné tři měsíce napíšete do hry dva příspěvky a pak se budete nadšeně hlásit na Univerzitu, bude tato žádost velmi pravděpodobně zamítnuta. Každá ze skupin má několik "hodností" - při přijetí do skupiny (tedy při nástupu do učení/ výcviku) automaticky získáváte první hodnost. O postupu na další hodnosti již rozhodují admini. Je důležité zmínit postup na druhou hodnost, kdy shodně všechny skupiny získávají svého společníka (ať už je jím křídlatec, démon/ spiritum či zvíře); toho lze opět získat pouze od vedení, hráč si ho nevymýšlí sám, a o získání společníka se dozví formou soukromé zprávy. Kdo je to Vědoucí? Vědoucí je nehrající postava, která může hýbat životy hráčů, popisovat výjimečné události ve hře a podobně. Vědoucí má vždycky pravdu a je zbytečné s ním diskutovat či popírat jeho slova; což ale neznamená, že by vám chtěl jakkoli ublížit. Na Vědoucího se také můžete přes PM (personal messages) obracet se svými dotazy, rád vám na ně odpoví; zde je však nutné upozornit, že daleko efektivnější je oslovit jednoho z adminů, nejlépe Azku, jelikož ti se přeci jen přihlašují častěji než Vědoucí. Jak je to s herním časem? Ve hře přirozeně plyne čas trochu jinak než v reálném světě; nebylo by možné sloučit jeden reálný den s jedním herním. Jeden herní den proto trvá dva reálné týdny, přičemž po každých dvou herních dnech proběhne desetidenní skok - což je nutné, aby postavy vůbec stihly trochu stárnout. Pokud máte nějakou otázku, na kterou jste zde nenalezli odpověď, nezdráhejte se napsat PM adminstvu; pokud je vám vše jasné a chcete se k nám přidat, neváhejte; jistě se brzy setkáme ve hře. Hezkou zábavu! |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |